Signert Solon
Sammen med reklamebyrået WAL, designbyrået Eberlin og teknologiselskapet DayTwo har vi utviklet en spennende og oppdatert identitet med tilhørende kommunikasjonskonsept. Nå er det endelig klart til å rulle ut med nye nettsider, identitetsfilm, konseptfilm, samt redesign av en rekke markedsmateriell i alle kanaler.
Målet med prosjektet er å tydeliggjøre vår posisjon i markedet, samtidig som vi setter en enda tydelig retning for veien videre.
Posisjoneringen og retningen vi nå har valgt å ta, springer ut fra lærdom i både kvalitative og kvantitative undersøkelser. Innsikten i disse undersøkelsene har hjulpet oss med å legge en tydelig strategi for hvem Solon skal være, og hva vi står for.
Identiteten er satt av Eberlin design studio med et mål om å modernisere og forenkle uttrykket, samtidig som en holder på kjente elementer i profilen. En større verktøykasse er utformet med en større fargepalett, en distinkt font og en tydelig bildemanèr.