Ny merkevareplattform og komms.konsept

Endelig er vi klare for å for å tydeliggjøre vår posisjon i markedet med ny merkevareplattform, identitet, samt tilhørende kommunikasjonskonsept.

Signert Solon

Sammen med reklamebyrået WAL, designbyrået Eberlin og teknologiselskapet DayTwo har vi utviklet en spennende og oppdatert identitet med tilhørende kommunikasjonskonsept. Nå er det endelig klart til å rulle ut med nye nettsider, identitetsfilm, konseptfilm, samt redesign av en rekke markedsmateriell i alle kanaler. Målet med prosjektet er å tydeliggjøre vår posisjon i markedet, samtidig som vi setter en enda tydelig retning for veien videre. Posisjoneringen og retningen vi nå har valgt å ta, springer ut fra lærdom i både kvalitative og kvantitative undersøkelser. Innsikten i disse undersøkelsene har hjulpet oss med å legge en tydelig strategi for hvem Solon skal være, og hva vi står for.  Identiteten er satt av Eberlin design studio med et mål om å modernisere og forenkle uttrykket, samtidig som en holder på kjente elementer i profilen. En større verktøykasse er utformet med en større fargepalett, en distinkt font og en tydelig bildemanèr.

Med utgangspunkt i Solons karakteristiske symbol er det utviklet en helt ny og oppdatert visuell identitet som bærer med seg historien samtidig som den er tilpasset dagens bruk.

Tommi Eberlin

Design Lead, Eberlin Design Studio

Et konsept som forplikter

«Signert Solon» er altså navnet på det nye konseptet – et konsept og som skal synliggjøre at Solon har en finger med i spillet når det gjelder boligutviklingen i Norge, både i dag og i fremtiden. Med en slik tydelig posisjon får vi en tydelig rettesnor samtidig som det mulighetsrommet åpnes opp i kommunikasjonsarbeidet. Med det nye konseptet ønsker vi å posisjonere oss som en stolt boligutvikler for de som verdsetter kvalitet, arkitektur og egenart. Retningen blir også forpliktende for Solon internt.

Vi likte umiddelbart «Signert Solon». Med et slikt konsept gir det oss mulighet til å gå i dybden på hvem vi er og hva vi står for, og at Solon ikke er som andre boligutviklere. Det skal være et kvalitetsstempel at noe er «Signert Solon»

Ida T. Stokstad

Markedsdirektør

Ida Thue Stokstad

En stolt signatur

- Alle som jobber i Solon er jo stolte over veldig mye av det vi setter Solon-navnet på. Vi har alltid lagt lista høyt, og det ønsker vi også å kommunisere ut til publikum. Derfor er retningen også forpliktende. Vi setter jo ikke signaturen vår på hva som helst, sier Stokstad Stokstad legger vekt på at essensen i konseptet enkelt kan tas ut i ulike flater og kanaler, enten det handler om profilbyggende kampanjer, enkeltboliger eller rekruttering. Å sette Solon-signaturen på våre boligprosjekter skal være et kvalitetstegn. Det er tross alt prosjektene som viser hvem vi er, hva vi gjør og hvordan vi gjør det. På den måten tror vi også at flinke og ambisiøse folk har lyst til å sette sin signatur på boliger sammen med oss også i fremtiden.
  • Bygdøynes – tidløs eleganse